(Online) Marketing Manager Duitsland

Functieomschrijving

  • In nauwe samenwerking met de Marketing Manager België stel je een marketingplan strategie op om de gestelde doelen te behalen (content, online en offline campagnes, nieuwsbrief).
  • Je analyseert de cijfers in Google Analytics en optimaliseert hiervoor de verschillende kanalen.
  • Je genereert gericht verkeer vanuit verschillende kanalen.
  • Je zorgt ervoor dat de content marketeer via verschillende kanalen spannende content creëert voor (toekomstige) klanten.
  • Je gebruikt en optimaliseert de mogelijkheden van social ads (Facebook, Instagram, Pinterest), remarketing en affiliate marketing
  • Coördinatie van interne en externe partijen bij de uitvoering van marketing gerelateerde projecten
  • Optimalisatie van de website om een ​​hogere conversieratio te behalen behoort eveneens tot jouw takenpakket. Hiervoor werk je nauw samen met de webmaster of usability expert.
  • Je rapporteert aan de Marketing Manager België.

Vereisten

  • Afgeronde opleiding of vergelijkbare opleiding met focus op online marketing;
  • Zeer goede analytische en conceptuele vaardigheden;
  • Sterk resultaatgericht met een oplossingsgerichte en proactieve manier van werken;
  • In teamverband kunnen werken, maar tegelijkertijd ook zelfstandig kunnen werken en een hoog initiatiefniveau hebben;
  • Je leidt je collega marketeers en zorgt ervoor dat zowel content als online en offline marketing goed werken;
  • Je bent creatief in het bekendmaken van onze website aan een groot publiek;
  • Flexibel, klantgericht en stressbestendig zijn typische eigenschappen van jouw persoonlijkheid.